T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / CEYHAN - Şerife Topal Anaokulu

''Games Against Online Games''

Games Against Online Games

PROJE HAKKINDA

Birçok çocuk çevrimiçi oyunlara bağımlıdır ve oyun oynamaya çok zaman harcarlar. Üstelik biz yetişkinler olarak cep telefonlarımıza da bağımlıyız, oyun da oynuyoruz. Yeni teknoloji ve gelişen dijital dünya nedeniyle çocuklarımız evlerine tıkılıyor. Online oyunlara daha az zaman harcamak için öğrencilerimizin dikkatini açık hava oyunlarına çekmeliyiz. Gelin onları birlikte online oyunlardan uzak tutalım. İlk etapta çocukların son zamanlarda unuttuğu eski çocuk oyunlarını araştıracağız. Öğrencilerimiz bu eğlenceli oyunları hatırlayacak, öğrenecek ve oynayacaklar. Ardından uluslararası ortaklarla açık hava çocuk oyunları alışverişi yapacağız. Öğrencilerimiz yabancı çocuk oyunlarını öğrenip oynayacak, yabancı öğrenciler çocuk oyunlarımızı öğrenip oynayacaklar. Dolayısıyla bu oyunları kültürlerarası alışveriş için bir araç olarak kullanacağız. İnşallah bu hem öğretmenler hem de öğrenciler için keyifli bir öğrenme ortamına dönüşecektir.

HEDEFLER

Öğrenciler, teknolojiden önceki çocuk oyunlarından haberdar olacaklardır.

- Dünya çapında tanıdık çocuk oyunlarının özünü öğrenecekler.

- İnternet oyunlarında harcanan zamanın önemini de öğrenecekler.

- Geçmiş ve şimdiki çocuk oyunlarını karşılaştıracaklar ve oyunların milletler arasındaki varyasyonlarını da görecekler.

- Öğrenmeye ve merak etmeye motive edebileceklerdir.

- Öğretmenler ve veliler, çocuklarının öğrenmeye karşı olan uygunsuz davranışlarını kontrol etmeyi başaracaklar.

- Yabancı çocuklarla ve kültürle tanışarak öğrencilerimizin iletişim becerileri gelişecek ve özgüvenleri artacaktır.

 

ÇALIŞMA SÜRECİ

1- Araştırmalar velilerin yardımıyla internet üzerinden öğrenciler tarafından yapılacaktır.

2- Öğrencilerin performansı kayıt altına alınarak sayfamızda paylaşılacaktır.

3- Proje afişi oluşturmak ve çocuk oyunlarını görselleştirmek için web araçları kullanılacaktır.

4- Proje ortakları ile online toplantılar yapılacaktır.

5- Proje ortakları çalışmalarını internet yardımıyla paylaşacaklardır.

6- Projemizin süreç adımları yayınlanacak ve projemiz web araçları, e-twinning ve diğer sosyal medya uygulamaları aracılığıyla yaygınlaştırılacaktır.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

-Her çocuk oyun oynamayı sevdiği için proje süresince huzurlu bir ortam elde edilecektir. Çocuklar, ebeveynler ve proje yapanlar çok eğlenecek.

- Çocuklarımızın teknoloji kölesi olmasını önleyeceğiz.

- Öğrencilerimiz online oyun oynamak için daha az zaman harcayacaklar.

-Öğrencilerimiz geçmişteki çocuk oyunları sayesinde yaşlılarla empati kuracaklardır.

- Öğrenciler evrensel çocuk oyunlarıyla ilgili farklı kültürlere küresel bir bakış açısına sahip olacaklardır.

- Öğretmenler bu oyunlardan bazılarını okul eğitimine entegre edecek.

- Beklenen sonuçlar sosyal ağ sitelerinde ve bloglarımızda paylaşılacaktır.

 21-04-202221-04-202221-04-202221-04-202221-04-202221-04-202221-04-202221-04-202221-04-2022

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.03.2022 - Güncelleme: 21.04.2022 08:30 - Görüntülenme: 250
  Beğen | 3  kişi beğendi